Basisset beleidsindicatoren
Prog/Par. | Verplichte beleidsindicatoren | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nieuw gebouwde woningen | PN | 12,4 | 3,4 | 20,9 | 12,7 | ||||
NL | 6,6 | 6,0 | 6,4 | 7,2 | ||||||
1 | Demografische druk | PN | 72,7 | 73,4 | 73,2 | 72,7 | 73 | 72,9 | ||
NL | 67,2 | 67,9 | 68,5 | 69 | 69,6 | 69,8 | ||||
2 | Functiemenging | PN | 44,3 | 44,2 | 43,9 | 43,6 | ||||
NL | 52,0 | 52,2 | 52,4 | 52,8 | ||||||
2 | Vestigingen (van bedrijven) | PN | 106,2 | 107,8 | 108,0 | 109,3 | ||||
NL | 113,7 | 117,8 | 120,3 | 125,0 | ||||||
5 | Absoluut verzuim | PN | 1,95 | 0,97 | 3,31 | 2,13 | ||||
NL | 2,82 | 2,34 | 1,81 | 1,82 | ||||||
5 | Relatief verzuim | PN | 20,73 | 19,94 | 15,17 | 15,22 | ||||
NL | 31,32 | 28,65 | 26,55 | 26,58 | ||||||
5 | Vroegtijdig schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | PN | 1,1 | 1,1 | 1,5 | 1,3 | ||||
NL | 1,7 | 1,7 | 1,9 | 1,9 | ||||||
6 | Niet-sporters | PN | 37,2 | 43,0 | ||||||
NL | 46,6 | 48,7 | ||||||||
7 | Jongeren met een delict voor de rechter | PN | 2,31 | 1,59 | 1,30 | 1,21 | ||||
NL | 2,57 | 2,35 | 2,00 | 1,45 | ||||||
7 | Kinderen in uitkeringsgezin | PN | 2,45 | 2,44 | 2,44 | 2,46 | 2,9 | 3,2 | ||
NL | 5,66 | 6,15 | 6,47 | 6,58 | 7,0 | 6,7 | ||||
7 | Netto arbeidsparticipatie | PN | 71,5 | 71,2 | 72,5 | 73,8 | ||||
NL | 65,4 | 65,8 | 66,7 | 67,8 | ||||||
7 | Werkloze jongeren | PN | 0,70 | 0,67 | 0,44 | 0,65 | ||||
NL | 1,21 | 1,35 | 1,27 | 1,52 | ||||||
7 | Personen met een bijstandsuitkering | PN | 15,3 | 16,3 | 17,8 | 17,2 | ||||
NL | 40,5 | 41,3 | 41,1 | 40,1 | ||||||
7 | Lopende re-integratievoorzieningen | PN | 7,0 | 8,0 | 9,6 | 8,2 | ||||
NL | 12,9 | 13,5 | 14,7 | 15,3 | ||||||
7 | Jongeren met jeugdhulp | PN | 9,6 | 10,2 | 9,8 | 10,7 | ||||
NL | 8,9 | 9,5 | 9,7 | 9,2 | ||||||
7 | Jongeren met jeugdbescherming | PN | 0,6 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | ||||
NL | 1,1 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||||||
7 | Jongeren met jeugdreclassering | PN | 0,2 | 0,1 | 0,2 | 0,2 | ||||
NL | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,3 | ||||||
7 | Cliënten met een maatwerkarrangement WMO | PN | 35 | 34 | 35 | 35 | ||||
NL | 54 | 56 | 57 | 58 | ||||||
2/7 | Banen | PN | 423,6 | 423,6 | 415,4 | 411,4 | ||||
NL | 642,5 | 647,6 | 652,9 | 663,0 | ||||||
8 | Verwijzingen Halt | PN | 74,0 | 91,0 | 76,0 | 70,0 | ||||
NL | 134,0 | 137,0 | 131,0 | 119,0 | ||||||
8 | Winkeldiefstallen | PN | 1,0 | 0,9 | 1,1 | 0,8 | ||||
NL | 2,4 | 2,3 | 2,2 | 2,2 | ||||||
8 | Geweldsmisdrijven | PN | 3,7 | 3,0 | 3,4 | 2,9 | ||||
NL | 5,6 | 5,4 | 5,1 | 4,8 | ||||||
8 | Diefstallen uit woning | PN | 3,5 | 2,9 | 2,0 | 1,8 | ||||
NL | 3,8 | 3,3 | 2,9 | 2,5 | ||||||
8 | Vernielingen en beschadigingen (in de openbare ruimte)Eenheid: Aantal per 1.000 inwoners | PN | 3,6 | 3,7 | 3,6 | 2,6 | ||||
NL | 6,0 | 5,6 | 4,8 | 5,4 | ||||||
8 | Omvang huishoudelijk restafval | PN | 220 | 225 | 215 | 212 | ||||
NL | 205 | 200 | 189 | 179 | ||||||
8 | Hernieuwbare elektriciteit | PN | 2,5 | 2,8 | 3,1 | 3,1 | ||||
NL | 11,4 | 12,5 | 12,9 | 13,5 | ||||||
Par. 1 | Gemiddelde WOZ waarde | PN | 261 | 264 | 270 | 290 | ||||
NL | 206 | 209 | 216 | 230 | ||||||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden | PN | 751 | 758 | 765 | 777 | ||||
NL | 651 | 644 | 649 | 669 | ||||||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden | PN | 832 | 839 | 848 | 860 | ||||
NL | 723 | 723 | 721 | 739 | ||||||
Par. 5 | Formatie | PN | 5,6 | 5,6 | 5,89 | 5,99 | ||||
Par. 5 | Bezetting | PN | 5,7 | 5,7 | 5,6 | 5,8 | ||||
Par. 5 | Apparaatskosten | PN | 470 | 484 | 475 | 479 | 487 | |||
NL | nb | nb | nb | 614 | 667 | |||||
Par. 5 | Externe inhuur | PN | 5,8 | 9,24 | ||||||
Par. 5 | Overhead | PN | 9,1 | 8,3 | 7,9 |